Alcoholvrij

Vroegah, toen ik 16 was, ging ik elk weekend op stap naar dorps discotheken, zoals de Morgenzon (dorp Zeeland) en de Lunenburg (Loosbroek).
Biertjes drinken, als ik meer geld had een keer een mixje. Tot ik aangeschoten raakte en dan ging ik over op fris.
Zoals jullie eerder hebben kunnen lezen is op mijn 18e een schildklier ziekte ontdekt. Ik zou moeten opletten met dingen als alcohol, drugs, caffeïne, dat soort dingen….
Vijf jaar lang heeft het geduurd voor dat ik goed was ingesteld en dat mijn schildklier weer stabiel was. In die periode heb ik me mega slecht gevoeld dus ik was blij dat ik eindelijk stabiel was.

Als ik nu een goede slok alcohol neem, merk ik dat mijn schildklier mega opgejaagd wordt, de volgende dag zakt hij helemaal terug en voelt het alsof ie te traag is, en langzaam gaat ie weer naar ‘normaal’. Dit duurt dan zo’n 3 a 4 dagen tot ik me weer oke voel.
Dus de keuze om te stoppen met alcohol was heeeeel makkelijk!!
Ik vind het gewoon niet de moeite waard om me zo slecht te voelen door een alcoholisch drankje!!
De reacties in de omgeving zijn wisselend, maar vaak ook mega irritant. Er zijn mensen die positief reageren maar ook mensen die echt stomme dingen zeggen..

Een paar voorbeeldjes:

– Oh handig dan heeft je vriend altijd een BOB bij zich.. (Ja maar als ik niet wil rijden, dan rijd ik ook niet!!)
– Dat is ook saai! (Ik ben ook zo saai ja haha)
– Dan wil je zeker altijd vroeg naar huis? (Haha meestal staan de bezopen mensen half slapend te wachten op mij tot we een keer gaan)
– Jeetje dat je dat kan! Ik zou dat echt niet kunnen!! (Best triest eigenlijk als je dat niet kan)
– Oh dat snap je alleen als je alcohol drinkt.. (Nee want ik hem geen humor en ben ook totaal niet sarcastisch)

Ongelooflijk vind ik dit!! Ik ben echt niet minder gezellig ofzo, ik houd het altijd lang vol, ik kan ook nuchter slap lullen, ik heb geen schaamte!
Gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg alcoholvrije drankjes, maar geef mij maar gewoon appelsap met stappen of water en dan ben ik blij!!!
Tuurlijk vind ik het af en toe jammer, maar heel vaak met uit eten wordt mijn drinken ook in een wijnglas gedaan 😁

Ook stoor ik mij er aan, dat mensen er dan al vanuit gaan dat ik altijd rij… Als het netjes gevraagd wordt ben ik de beroerdste niet, mits het niet te ver rijden is, want ik ben wel moe na een nacht stappen!!!

Xxx

5 gedachten over “Alcoholvrij

  1. Ik heb ook helemaal geen drank nodig om uit mijn dak te gaan, om belachelijk, idioot en maf te doen of het enorm naar mijn zin te hebben! Uiteraard lust ik er best eentje, maar het hoeft niet.. Zijn allemaal vooroordelen van mensen die niet op stap kunnen gaan zonder dat ze alcohol drinken. Dát zijn pas saaie mensen!!

    Liked by 1 persoon

  2. Je hebt gelijk drank is niet alles , mensen moeten niet zo bekakt reageren. Alcoholvrij betekent niet saai ! Je doe je best en bent goed bezig meid en dat is het enige wat telt ! Veel liefs

    Liked by 1 persoon

  3. Ja dat probleem ken ik maar al te goed. Ik ben nooit begonnen met alcohol drinken. Ik probeer dit ook zo veel mogelijk te vermijden en dit lukt ook. Maar dan heb je van die vrienden die altijd zagen van ‘Je moet dat proberen.’ of nog erger ‘Hoe kun je nu een student zijn zonder alcohol!’ Dan denk je echt van amai jullie leven is zielig.
    Gelukkig heb ik ook genoeg mensen die mij steunen in mijn keuze.
    En ik moet zeggen trots te zijn op het feit dat er nog zo’n mensen zijn.
    🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

