Paardenhaar

Zoals jullie misschien weten, verzorg ik een super knappe mega Tinker.
Deze paarden staan bekend om hun lange manen en flinke sokken.

image

Deze foto is gemaakt in september 2014. Toen ben ik begonnen met het verzorgen van Chelsea. Haar manen waren nog niet zo lang, want toen de eigenaresse haar een tijd eerder kocht, was ze er zo aan toe dat haar manen eraf moesten!

Inmiddels zijn ze al heel mooi lang!

image

Het is echt flinke bos, en ik vind het prachtig, alleen wel super irritant met rijden! Ik zit dan de hele tijd in de knoop met mijn handen en haar manen. Voor haar lijkt het mij ook niet handig want het is erg warm.
Daarom vlecht ik ze altijd!

image

Dit laat ik een week zitten, dan haal ik de vlechten eruit, kam ik haar manen goed door en doe er weer nieuwe vlechten in! Ze vind dat gefrot zo lekker en staat dan ook altijd in te dommelen…..
Haar sokken zijn op dit moment niet mooi. Van de winter had ze zoooo jeuk dat we besloten hebben om ze eraf te scheren! Inmiddels is het alweer een beetje aangegroeit.

Wat vinden jullie van haar manen?

Xxx

Geef een reactie

