Oreo balletjes

Op de site van I Love Health kwam ik het recept tegen van Oreo balletjes!
Ik ben erg bewust bezig met suikers, maar ben wel echt een zoetekauw. Dus dit recept leek me heerlijk! Een gezonder alternatief wat inderdaad best wel iets weg heeft van Oreo…

Men neme;
200 gram ontpitte dadels
100 gram walnoten
50 gram cacao poeder
Snufje zeezout
1 tl Vanille extract
Chiazaad/Cacaonibs/Kokosrasp

Ik heb voor dit recept pecan noten gebruikt omdat ik deze nog op voorraad had.
De dadels heb ik even 10 minuten in warm water gelegd, dan worden ze wat zachter en kan mijn keukenmachine het beter aan.

Maal de noten fijn in een keukenmachine, voeg de dadels toe.
Meng de cacao poeder, vanille en zeezout door het mengsel.

image

Maak er balletjes van en rol deze door een mengsel van Chiazaad, Cacao nibs en Kokos, ik heb deze door elkaar gemengd maar je kan ze ook los doen.

image

Bewaar ze in een leuk potje.

image

image

Ik zet ze nog even in de koelkast zodat ze nog wat kunnen opstijven.

We gaan vanmiddag naar mijn ouders, dus leuk om een potje cadeau te doen!

Xxx

2 thoughts on “Oreo balletjes

Geef een reactie

