Paardrijden

Joepieeee! Gisteren heb ik sinds 12 weken weer eens op mijn lieve paardje Chelsea gereden!

Ik ben 6 Januari geopereerd aan mijn hernia, dus ik moest het paardrijden even laten.
Voor mijn operatie had ik continu last van uitstraling in mijn been, behalve…. Als ik op mijn paard zat!!

Ik mocht van de fysio al eerder rijden, maar ik had met de eigenaresse, en mijn vervangster afgesproken dat ik per april weer zelf zou komen.
Maar door omstandigheden moest ik een weekje eerder beginnen, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind!!

Ondanks dat ze super goed verzorgt word door de andere meisjes, heeft ze toch een soort vakantie gehad want zij vragen minder van haar dan ik doe. Is helemaal niet erg natuurlijk maar ik was er vorig week om te longeren (dan sta ik in het midden en loopt het paard aan een lang touw rondjes om mij heen) en mevrouw had duidelijk geen zin om hard te werken!

Dus gisteren voordat ik er op ging eerst even 15 minuten gelongeerd want ze was erg fris!
Eenmaal erop was het een paar minuten testen, maar ze had vrijwel meteen door dat ik erop zat. En ze deed zoooooo goed haar best, ze was echt super lief!!

image

Ik heb uiteindelijk 20 minuutjes gereden, het ging super goed dus dit was dan ook even genoeg.
Ik heb helemaal geen pijn gehad, alles ging goed. Ik merkte dat ik in de galop nog wel rustig aan moet doen, gewoon recht toe recht aan de hoefslag volgen anders voelde ik het een beetje in mijn rug.
Vannacht een heel klein beetje kramp in mijn ‘slechte’ been gehad dus ik moet me eigen aanleren om na het rijden even op de foamroller te gaan thuis.
Vandaag ook geen pijn en de spierpijn valt erg mee!

image

Ik ben echt zo intens gelukkig dat ik weer rustig aan kan gaan rijden!!! En dat ze zo ontzettend lief en werkwillig is! Ik ben echt verliefd op dat paard!!!

Xxx

5 thoughts on “Paardrijden

Geef een reactie

