Thyrax

Sinds 2001 heb ik de ziekte van Graves. Dit is een auto imuumziekte, en je lichaam maakt dan antistoffen tegen je schildklier aan. Hierdoor krijgt je Hyperthyreoïde. Je schildklier werkt dan te hard!

Ik heb daar drie keer radioactief jodium voor gekregen om hem langzamer te laten werken. Na de derde slok werkte mijn schildklier te traag (hypothyreoïde) en daarvoor slik ik Thyrax.

image

Na zo’n vijf jaar hadden we eindelijk de juiste hoeveelheid Thyrax gevonden.

Een tijdje terug kwam er op het nieuws dat de fabrikant zou gaan verhuizen naar Duitsland. Ze hadden geen extra voorraad dus de Thyrax zou uiteindelijk op raken. Vette paniek onder de mensen want overstappen zou kunnen betekenen dat je weer ontregeld raakt met alle ongemakken van dien.
Vaag verhaal van de fabrikant maar uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het patent afloopt van dit medicijn.

Vandaag heb ik bij de apotheek de laatste Thyrax weten te bemachtigen!

image

Dus voor zestig dagen heb ik nog de Thyrax. Daarna moet ik overstappen op Euthyrox, of misschien is de Thyrax wel weer terug! Je weet het nooit, ik hoor elke keer weer wat anders dus ik zie het tegen die tijd wel!!!
Ik maak me in ieder geval niet zo druk als een heleboel andere mensen die Thyrax slikken. Alles gaat voorbij denk ik dan maar!

Lees hier meer over deze ziekte.

Xxx

2 thoughts on “Thyrax

Geef een reactie

