Sporten

Ik was altijd totaal NIET sportief aangelegd. Ik reed drie keer in de week paard, en werk als kapster waardoor je veel beweegt tijdens je werk.
Maar sinds ik aan het klooien ben met die hernia moest ik toch inzien dat dat niet voldoende was.
Vier maanden voor de operatie ben ik begonnen met fitness bij de fysio. Elke donderdag ging ik er heen en had ik een vast schema. En op maandag en vrijdag ging ik thuis nog op de crosstrainer en deed ik wat oefeningen.
Hierdoor merk ik dat ik super snel en makkelijk herstel van mijn herniaoperatie van 9 weken geleden. Dus een week na de operatie meteen aan de slag gegaan bij de fysio.
Twee keer in de week ga ik daar naar toe en op andere dagen sport ik thuis. Ik probeer dat naast de fysio toch wel drie keer per week te doen.

Onze zolder is omgedoopt tot sportzaaltje. Mijn vriend doet de Chest Workout App, en ik heb mijn eigen training. We doen het niet tegelijk want dat werkt niet hahaha!

image

Mijn routine is op dit moment als volgt:

*10 minuten warm fietsen op de hometrainer
* 3 x 15 squats

image

* 3 x 15 Lunges

image

* 3 x 15 Hip bridges

image

* 3 x 10 Kettlebell Pullovers

image

* Plank zo lang als mogelijk (dat is nu 25 seconden, helemaal niet lang)

image

* 10 minuten op de balansbal zitten. Gewichten optillen zodat je uit balans raakt, of benen om en om optillen
* 10/15 minuten Crosstrainer

En als afsluiter ga ik rollen op mijn foamroller zodat ik geen kramp krijg! Want mijn ‘slechte’ been wil nog gauw verkrampen. Ik noem het mijn slechte been omdat daar de uitstraling zat van de hernia, en die verkrampte toendertijd al als je er alleen naar keek…

Als ik klaar ben bij de fysio en weer mijn volle uren werk, en ook weer op het paard kan, dan wil ik me aanmelden bij een sportschool zodat ik maandag en vrijdag (en eventueel donderdag ochtend) daarheen kan, en op dinsdag avond thuis kan sporten.
Verder wandel ik graag, ik heb dat een jaar niet kunnen doen vanwege de pijn in mijn been, maar na de operatie heb ik dat opgepakt en inmiddels kan ik makkelijk een uur wandelen!

Wat doen jullie aan sport?
En hebben jullie nog tips?

Xxx

Geef een reactie

