Mijn hernia operatie

6 Januari 2016 was het dan eindelijk zover… Ik zou geopereerd worden aan mijn forse hernia. Sowieso zou het mijn allereerste operatie ooit worden dus ik vond het KEI spannend. Ik was ook nog nooit onder narcose geweest..

De dag ervoor moest ik al naar het ziekenhuis (CWZ Nijmegen) toe om mij te melden. Er werden wat onderzoekjes gedaan zoals bloeddruk meten, allerlei testjes met mijn been, mijn reflexen werden getest, die in mijn rechter achilles pees deed het niet. Er werd een echo van mijn blaas gemaakt en een röntgenfoto van mijn rug… En daarna moest ik wachten, en wachten, en wachten want ik zou pas de volgende dag rond 14.15 opgehaald worden voor operatie.

Ik lag met nog drie andere vrouwen op de kamer waarvan er een net terug was uit de operatiekamer, en twee gingen die dag naar huis. Papa en Sanny (mijn lieve stiefmoeder) zijn de hele dag gebleven totdat mijn vriend na zijn werk kwam. We hebben samen wat gegeten in het ziekenhuis. Ik had Paella die overigens niet erg lekker was en na twee zakjes sambal was het wel oke…
image

Slapen ging matig, veel licht en geluid op de kamer. Gelukkig had ik een oogmasker en oordoppen bij. Ik was erg vroeg wakker maar gelukkig kwam mijn vriend weer om samen met mij te wachten op de operatie. Ik moest natuurlijk nuchter zijn voor de narcose dus ik kreeg om 7.30 een beschuitje met jam en thee, meer mocht ik niet…
image

Het duurde allemaal erg lang en om half drie kwam er eindelijk iemand om mij een rustgevend tabletje te geven, want dat was afgesproken. Ik geloof dat het Dormicum heet, maar binnen vijf minuten was ik zo relaxed als wat en ik weet de helft niet meer!! Om 15.00 werd ik opgehaald, ik weet nog wel dat ik voordat ik naar binnen ging, mijn vriend nog een kus heb gegeven en dat ik het infuus in me hand kreeg en dat de chirurg mij een hand gaf. Daarna werd er spul in mijn infuus gespoten en toen was ik weg…..
image

Ineens hoor ik: “Mevrouw, mevrouw, hoe gaat het?” “Ik heb het koud, mag ik op mijn zij liggen?” Dat mocht niet maar ik kreeg wel een warmte rooster boven me. En ineens was ik terug op de kamer waar mijn vriend was, en later ook Papa en Sanny. Ik wilde niet praten want ik was misselijk, maar zodra ze een of ander spulletje in mijn infuus hadden gedaan was de misselijkheid weg. Om 21.45 kreeg ik een trombose spuit, kon ik mijn pyjama aandoen maar ik werd weer misselijk dus ben weer gaan liggen. Om 23.30 werd ik wakker en moest ik plassen, dus ook de eerste keer staan en lopen! Kei spannend maar het ging heel goed! Meteen maar weer wat gegeten want ik had natuurlijk mega honger…  Volgende dag vroeg wakker, eindelijk werd dat vervelend infuus uit mijn hand verwijderd, en mijn drain voor het wondvocht mocht eruit… Toen nog  wachten op de fysio, die zou gaan beoordelen of ik goed genoeg kon lopen en traplopen, en dat ging heel goed dus mocht ik lekker naar huis!

Papa en Sanny hebben mij opgehaald. De autostoel moest helemaal plat want zitten na een herniaoperatie is echt absoluut niet fijn! Wat fijn om lekker in je eigen omgeving te zijn, en ik had de poesjes zo gemist! 

Op naar een goed herstel!!! Hier later meer over…

Xxx

Geef een reactie

